Books of Januari


Här är samtliga böcker jag läste i Januari. Det är faktiskt långt utanför min "ordinarie" boksmak som snarare går åt Sci-fi/Fantasy hållet. Däremot har jag alltid haft en dragning till klassiker, och få böcker har väl mer rätt att klassas som klassiker än Jane Austen och även Emily Brontë.

De två Austen-böcker jag nu läst skilde sig otroligt mycket mot Svindlande höjder - något jag inte trott tidigare. Förutom den mycket mörkare historien var skrivsättet oväntat olikt vilket var intressant att märka.

Noterar även att jag läst ut Carl Sagans mästerverk Contact. Den påbörjade jag dock i December och hade således bara runt 100 sidor kvar att läsa i Januari.

Detta är även första gången på nästan 100 år som jag skriver något, hoppas det är OK. :-)

Books of January





Comments



Kommentarer

Posted by: Karin

Du borde skriva mer, Johannes!

Plus att jag ska försöka få till ett boktips... som du kommenterade om! Problemet är bara att jag inte läst ut så mycket nu detta året... Hähä. Jag håller på med Arvtagaren och den tar ju sin lilla tid, tyvärr. Men nu har det minsann börjat hända massa grejer! Ih!

2012-02-02 @ 09:27:41
URL: http://bergmankarin.blogg.se/

Posted by: mli

Gillar du Emily Brontë bör du läsa Jane Eyre av hennes syster Charlotte om du inte redan gjort det. Fantastisk bok.

2012-02-02 @ 22:38:12

Posted by: Johannes Winger-Lang

Mli: Tack för tipset! Och ja, den tänker jag definitivt lästa. Jag valde Svindlande Höjder för att jag själv äger den; Jane Eyre har jag däremot inte köpt ännu... biblioteket har dock den :-)

2012-02-02 @ 22:46:18
URL: http://johanneslang.blogg.se/

Posted by: Emma

Sv: Haha, killar som läser böcker = <3 också!

Det är Änglavakter som jag läste, om du gillar deckare - läs den(dem)!! Svinbra!

2012-02-05 @ 19:12:25
URL: http://Http://photosbyemma.wordpress.com


Leave your comment here:

Name:
Remeber me!

E-mail: (Will not be publiced)

URL/Blog:

Write your comment here:

Trackback
RSS 2.0